Penaja Utama Makmal Informasi

Nuffnang

Penaja

Thursday, August 10, 2017

Kaki Remaja Lelaki di Makan Kutu Laut Pemakan Daging Setelah Merendam Kakinya di dalam Air Laut


Assalamualaikum semua. Harini saya nak kongsikan berkenaan kaki seorang remaja lelaki di Melbourne, Australia dimakan oleh kutu laut setelah merendam kakinya di dalam air laut. Peliknya setelah dia keluar daripada air, dia terkejut apabila melihat kedua-dua kakinya berlumuran dengan darah tetapi tidak melihat sebarang luka di kakinya. Rupa-rupanya kaki remaja tersebut dimakan oleh kutu laut pemakan daging. Bahayanya dengan kutu laut ni. Oleh itu, kita kena berhati-hati ketika sedang mandi dekat laut risau benda yang sama akan terjadi dekat kita. Mudah-mudahan kita dijauhan daripada benda-benda tak baik seperti ini.

Berikut merupakan sedutan berita online myMetro.


Melbourne: Seorang remaja ‘berlubang’ kedua-dua kakinya selepas dimamah serangga ketika berendam dalam air laut selepas main bola sepak di tepi pantai di Brighton, baru-baru ini.

Sam Kanizay, 16, berkata, kerana kepanasan, dia merendamkan kakinya di dalam air laut selepas main bola sepak dan merasa sengatan di kakinya tetapi menyangka ia disebabkan baru lepas bersukan.

Bagaimanapun, ketika keluar dari air dia terkejut melihat kedua-dua kakinya berlumuran darah tetapi tidak melihat luka. 
Doktor yang merawatnya di hospital juga tidak dapat memastikan apa yang berlaku.

“Pada mulanya saya menyangka terpijak batu, tetapi tidak logik kerana keseluruhan tapak kaki saya sehingga buku lali berdarah.

“Doktor akhirnya mendapati puluhan lubang kecil pada kaki saya menyebabkan mereka mengagak saya digigit kutu air,” katanya.



Susulan itu, ayahnya Jarrod membuat siasatan sendiri dan berjaya menangkap ratusan kutu air yang sukar dilihat dengan mata kasar.

Jarrod berkata: “Saya menangkap ratusan kutu yang diletakkan pada seketul daging yang hampir licin dimakan.”
Dia membawa daging dipenuhi serangga berkenaan ke hospital untuk ujian lanjut.

Sementara itu, pakar hidupan marin, Michael Brown berkata, kejadian itu kali pertama dilihatnya sepanjang kerjayanya.
“Saya mempunyai pengalaman 20 tahun dalam bidang ini, tetapi tidak pernah melihat sesiapa mengalaminya,” katanya.

Sam dibenarkan pulang, semalam.Sumber Agensi/myMetroOnline

ANDA BELI BARANG DI LAZADA , INGIN DAPAT DUIT ANDA KEMBALI, BERBELANJALAH DI SHOPBACK. UNTUK MENDAFTAR PERGI KE LAMAN WEB SHOPBACK.

No comments:

Post a Comment

Penaja