Penaja Utama Makmal Informasi

Nuffnang

Penaja

Saturday, July 29, 2017

Portal Semakan dan Permohanan Wang Tak Dituntut (WTD) Secara Online Bakal Beroperasi Tahun Hadapan



Berdasarkan laporan berita myMetro Online melaporkan bahawa Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) sedang membangunkan portal semakan dan permohonan dalam talian khas untuk urusan Wang Tidak Dituntut (WTD). JANM menyatakan bahawa sistem tersebut dijangka akan mula beroperasi pada tahun hadapan 2018. 



JANM berkata keperluan portal ini berdasrkan keadaan semasa yang inginkan proses semakan yang lebih cepat dan mudah tanpa bersusah payah beratur di kaunter. Selain itu, JANM memberitahu bahawa semakan WTD tidak mempunyai tarikh luput. Oleh itu, JANM menasihatkan orang ramai jika tidak mempunyai keperluan mendesak supaya tidak membuat semakan serentak pada satu masa sehingga mengakibatkan kesesakan di kaunter JANM. -Sumber Rizanizam Abdul Hamid (myMetro Online).
Mrd sangat menyokong inisiatif JANM untuk membangunkan potal semakan dan permohonan Wang Tak Dituntut (WTD) secara dalam talian. Hal ini bagi mengelakkan kesesakan di kaunter JANM dan menjimatkan masa untuk meyemak dan memohon WTD ini. Kepada orang ramai, jika anda tidak terdesak untuk menuntut Wang Tak Dituntut buat masa ini, adalah dinasihatkan agar menunggu sehingga Portal Semakan dan Permohonan secara dalam talian dibangunkan pada tahun hadapan. Semoga urusan kita akan dipermudahkan olehnya. InshaAllah.
*CARA SEMAKAN WANG TAK DITUNTUT KLIK DI SINI

No comments:

Post a Comment

Penaja