Penaja Utama Makmal Informasi

Nuffnang

Penaja

Saturday, May 18, 2019

Keputusan Terkini Live Streaming Badminton Piala Sudirman 2019 Malaysia


Piala Sudirman ialah sebuah kejohanan badminton campuran dunia yang diadakan setiap dua tahun. Terdapat lima perlawanan bagi setiap pusingan iaitu; perseorangan lelaki dan wanita, beregu lelaki dan wanita, dan beregu campuran. Piala ini dinamakan sempena nama Dick Sudirman iaitu bekas pemain Indonesia. Beliau juga merupakan pengasas Persatuan Badminton Seluruh Indonesia (PBSI). Kejohanan pertama berlangsung di Stadium Bung Karno, Jakarta, Indonesia pada 24-29 Mei 1989.
Tiada hadiah berupa wang dalam kejohanan ini ditawarkan buat para pemain. Mereka hanya bermain sekadar mengharumkan nama negara yang diwakili dan juga memperoleh mata ranking dunia BWF.
Piala ini ditaja oleh PT Aqua Golden Mississippi Tbk, syarikat air galian Indonesia, yang semenjak 2000 bernaung dalam kumpulan Danone.
Pada edisi kali ini, edisi ke-16 skuad badminton negara akan dibarisi oleh pemain muda. Piala Sudirman kali ini diadakan di Nanning, China bermula pada 19 Mei 2019 sehingga 26 Mei 2019. Edisi kali ini, Malaysia telah diundi berada dalam kumpulan 1D bersama China iaitu juara sepuluh kali Piala Sudirman. Selain itu, India berada dalam kumpulan yang sama 1D iaitu pasukan ke-8 terbaik dunia berbanding Malaysia pasukan terbaik ke-9 dunia.


Jadual Keputusan Malaysia Badminton Piala Sudirman 2019

  1. 19 Mei 2019 - Malaysia akan menentang China (Peringkat kumpulan)
    • Bermula jam 6 pm (waktu Malaysia) Court 1 (TV)
    • Malaysia vs China Badminton Piala Sudirman 2019

  1. 21 Mei 2019 - Malaysia akan menentang India (Peringkat kumpulan)
    • Bermula jam 11 am (waktu Malaysia) Court 1 (TV)
    • Malaysia vs India Badminton Piala Sudirman 2019

Live Streaming dan Live TV Piala Sudirman 2019 



No comments:

Post a Comment

Penaja