Penaja Utama Makmal Informasi

Nuffnang

Penaja

Monday, March 9, 2020

Resepi Cheddar Cheese Corn Dog



Assalamualaikum semuanya. Harini saya nak kongsikan cara-cara membuat corn dog. Corn dog ni antara makanan yang viral dan Corn dog ni pun memang makanan kegemaran saya. Untuk resepi ni saya gunakan Cheddar Cheese, tapi kalau anda nak gantikan dengan Mozzarella Cheese pun boleh. Untuk resepi yang saya kongsikan ini boleh buat dalam 6-8 corn dog.

Bahan-bahan:

Adunan tepung:
  1. Tepung naik sendiri - 1 cawan
  2. Telur - 1 biji
  3. Gula -1 sudu makan
  4. Garam - 1 sudu kecil
  5. Air- 1/4 cawan

Bahan-bahan lain
  1.  Sosej - 3@4 batang
  2.  Cheddar Cheese - secukupnya
  3.  Cucuk sate - untuk cucuk sosej dan Cheddar Cheese

Cara-cara membuat Cheddar Cheese Corn Dog boleh lihat di Youtube saya Mrd's Kitchen 

Selamat mencuba semuanya. Terima kasih.



No comments:

Post a Comment

Penaja