Penaja Utama Makmal Informasi

Nuffnang

Penaja

Friday, March 13, 2020

Live Streaming Quarter-final Aaron Chia/Soh Wooi Yik vs Marcus Fernaldi Gideon/Kevin Sanjaya Sukamuljo Yonex All England Open 2020


Pada hari ini berlangsung suku akhir Yonex All England Open 2020. Beregu lelaki Malaysia, Aaron Chia dan Soh Wooi Yik telah melayakkan diri ke peringkat suku akhir setelah menumpaskan beregu dari Taiwan, Lu Ching Yao dan Yang Po Han, 24-22 dan 21-17 dalam masa 48 minit. Aaron Chia dan Soh Wooi Yik yang juga merupakan beregu pilihan ke-8 kejohanan bakal beretemu dengan beregu nombor satu dunia, Marcus Fernaldi Gideon dan Kevin Sanjaya Sukamuljo.



Beregu nombor satu dunia itu layak ke suku akhir setelah menundukkan beregu China, Ou Xuan Yi dan Zhang Nan dengan pungutan mata 21-9 dan 21-15 dalam masa 23 minit. 

Mengikut rekod pertemuan di antara beregu Malaysia dan Indonesia ini, perlawanan akan memihak kepada beregu nombor satu dunia, Marcus Fernaldi Gideon dan Kevin Sanjaya Sukamuljo. Beregu Indonesia ini memenangi keenam-enam perlawanan menentang Aaron Chia dan Soh Wooi Yik. Kali terkahir kedua-dua beregu ini bertemu ketika Final Badminton Asia Team Championships, di mana Marcus dan Kevin memenangi perlawanan tersebut, 22-20 dan 21-16.



Perlawanan di antara kedua-dua beregu ini dijadualkan pada 1.00 am waktu Malaysia, 14 Mac 2020.

Untuk menonton live streaming perlawanan ini, klik link di bawah.

Live Streaming Semi Final Yonex All England Open 2020

Lee Zii Jia vs Viktor Axelsen (14 Mac 2020) klik DI SINI.



No comments:

Post a Comment

Penaja